środa, 9 września 2009

Jesli się tylko otworzysz...

"Wnies radosc do życia.
Wyrzuc z siebie wszystkie troski,
bo troski o jutro
pojawiają się zawsze o dzień za wczesnie.
Bądź optymistą.
Jest na swiecie jeszcze miłosc i swiatło,
także w twoim swiecie,
jesli sie tylko otworzysz
i odemkniesz oczy.

Są ludzie, którzy twierdzą,
że życie jest mroczne, zimne, smutne i ponure.
Ale okna ich serc
są zawsze szczelnie zamknięte przed ciepłem
i każdym promykiem słońca.
Swiadomie skrywaja się w cieniu
ponurych mysli i mrocznych uczuc.
Żyją za murem, który sami sobie zbudowali.
Życie jest drogą, która prowadzi ku przestworzom.
Życie jest czyms otwartym, wschodzącym, co ma przyszłosc.
Tak jak wznoszącymi liniami rysuje sie góry.

Dlatego wnies radosc do życia.
I jesli zdarzy się, że niebo będzie pełne chmur,
a swiat pełen nieszczęsc i kłótni,
nie trac pogody ducha, lecz pozostań ufny.
Jeli na dworze nie będzie słońca,
zachowaj słońce w swoim sercu,
a wszystko, wszystko znów sie jakos ułoży."

(Phil Bosmans " Życ każdym dniem")

4 komentarze:

  1. Piękne :)
    Tylko jakoś trudno mi odnieść ten tekst do tego o zdejmowaniu okularów... Jakoś mi nie pasują do siebie. Chyba jeszcze czegoś nie rozumiem ;) Gdzie optymizm, gdy nie wierzy się w istnienie SEKRETU?
    Pozdrawiam gorąco Ciebie i wszystkich Twoich czytelników :* Kinya :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz Kinyu, ja też długo nie mogłam zrozumiec...

    Ktoś, w kontekście "sekretu", powiedział mi kiedyś, że prawdziwe szczęście daje tylko Jezus...bo On potrafi uczynic człowieka szczęśliwym nie tylko wtedy gdy wszystko się układa, ale nawet wtedy gdy odczuwamy "brak" i przeżywamy w życiu trudne chwile. Wydawało mi sie to wówczas takie niezrozumiałe i dziwne...Nie mogłam pojąc jak to możliwe.Nie musiałam długo czekac by doświadczyc tej prawdy we własnym życiu i w końcu zrozumiec sens tych słów. Warto było czekac, mimo wszystko.Myślę, że i na Ciebie przyjdzie czas bo każdy z nas ma swój...

    A mój tekst o zdejmowniu okularów, wbrew pozorom wcale nie zaprzecza temu o czym pisze Phil Bosmans. "Pozostań ufny", pisze P.B. I na tym własnie polega prawdziwy życiowy optymizm, na zaufaniu Bogu... On jeden wie co dla nas najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kto powiedział, że mój czas już nie trwa?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mi to oceniac Kinyu. To wiesz tylko Ty...Jeśli trwa, to mogę powiedziec tylko jedno... to fantastycznie:)

    OdpowiedzUsuń