czwartek, 1 lipca 2010

Czy i ty się tym karmisz ?

" Jakiego rodzaju uczucia doznajesz, gdy zdarza ci się obcowac z naturą albo kiedy pochłonięty jesteś pracą, która cię fascynuje ? Albo kiedy, tak naprawdę - w atmosferze otwartości i bliskości - rozmawiasz z kimś, czyje towarzystwo sprawia ci radośc, choc wzajemnie nie uzależniacie się od siebie ? Jakiego rodzaju uczucia wówczas żywisz? Porównaj te uczucia z tymi, które pojawiają się w tobie, gdy zwycięsko wychodzisz z jakiejś kłótni, wygrywasz wyścig, stajesz się popularny lub kiedy wszyscy ci przyklaskują. Te ostatnie uczucia nazywam ziemskimi. Poprzednie nazywam uczuciami duszy. Wielu ludzi zdobywa świat zatracając swą duszę.Wielu ludzi wiedzie puste, bezduszne życie, ponieważ karmią się popularnością, uznaniem, pochwałą: "Ja jestem O.K.", " TY jesteś O.K.", "spójrzcie na mnie !", "zwróccie uwagę na mnie ! ", "doceńcie mnie ! ". Rządzenie, siła, zwycięstwo w wyścigu. Czy i ty się tym karmisz ? Jeśli tak, to jesteś trupem. Zatraciłeś duszę. Posilaj się czymś innym, pożywniejszą substancją. Wtedy ujrzysz przemianę."


- Anthony de Mello  "Przebudzenie"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz